miércoles, 3 de diciembre de 2008

Tendències musicals de la segona meitat del segle XX:

El sorollisme:

-Alguns compositors, van defensar el soroll a les composicions musicals.

La música concreta:

-Consisteix a enregistrar qualsevol so o soroll d'objectes reals, quotidians i elaborar-lo i transformar-lo en el laboratori.

-L'obra, s'enregistra en una cinta magnetofònica.

-S'escolta des de la cinta i, no necessita intèrpret.

La música electroacústica i electrònica:

-Es basa en l'aplicació dels mitjans electrònics per a la producció i l'enregistrament de la música.

-L'electricitat es va aplicar també a la música i es van crear sons a partir de circuits oscil·ladors.

-Els sons naixen al laboratori i són manipulats; s'enregistra en una cinta. Aquest fet provoca canvis importants.

-Les possibiltats actuals de l'electrònica s'han emprat sobretot en la música popular.

-Han esdevingut una font inesgotable de noves sonoritats i de noves maneres de compondre.

El serialisme integral:

-Aplica el concepte de sèrie dodecafònica a tots els elements integrants del so; és una música organitzada.

La música aleatòria:

-Sorgeix com a reacció a l'excessiu rifor del serialisme. Connecta amb l'art cinètic.

-En les obres aleatòries hi intervé l'atzar i es tendeix a la llibertat d'acció tant del compositor com el intèrpret.

-Cada audició d'una obra serà sempre diferent.

-La grafia musical utilitza uns signes i uns símbols que es poden interpretar més o menys lliurement.

La música estocàstica:

-És una derivació de l'aleatòria. Es compon fent servir ordinadors i basant-se en les lleis de l'estadística i la matemàtica de l'atzar.

La música intuïtiva:

-Una altre derivació de la música aleatòria.

-L'interpret improvisa seguint les indicacions del compositor.

El minimalisme:

-És un sistema de composició basat en la repetició reiterada i insistent de pocs elements, es van introduint petits canvis.

-Una música obsessiva, imitació de la música oriental.

No hay comentarios: